MASALAH PADA WINDOWS 10 DAN CARA MENGATASINYA

 Assalamualaikum guyz..

Lama dah Abe Mad x Post. Kena pulak dengan musim covid lagi x de mood..Apa-apa pun Abe Mad harap kamu semua sihat walafiat.. OOOOKEY...HARI NI ABE MAD NAK BINCANGKAN 1 MASALAH YANG SELALU DIHADAPI OLEH PENGGUNA WINDOWS10. Harap dengan sedikit ilmu ini dapat membantu anda untuk mengatasi masalah pada laptop anda.


Masalah yang biasa dihadapi bagi pengguna Windows 10 adalah TIDAK KELUAR WINDOWS, LOADING TERLALU LAMA, INTERNET SLOW DARI BIASA, SELALU RESTART  DAN KELUAR SCREEN BIRU BERTULISAN PUTIH.


SEKIRANYA ANDA MENGHADAPI MASALAH DIATAS IANYA MUNGKIN BERPUNCA DARI VIRUS ATAU WINDOWS NOT FULLY UPDATE. HAMPIR 70% BERPUNCA DARIPADA WINDOWS UPDATE.


Apa yang perlu anda tahu adalah, sekiranya anda tertekan update windows atau buka apa2 program yang melibatan update windows. Anda perlu pastikan windows diupdate hingga habis. jangan sesekali matikan laptop sebelum ianya selesai. Ini akan menyebabkan windows akan menjadi hang serta berlaku perkara2 yang tidak diingini.

Jika anda tidak mahu laptop anda diupdate. Anda boleh disablekan autoupdate. Cara nak disablekan autoupdate tu anda boleh pergi ke kedai servis komputer n minta diorang disablekan autoupdate. Abe mad nak tunjukkan ianya melibatkan program services. sekiranya tersalah seting takut benda lain pulak yang problem.

Mungkin anda terfikir, kalau x update akan jadi masalah ke pada laptop ni, sebenarnya x de masalah pun. Melainkan anda mengunakan software2/program terbaru yang meminta anda untuk update windows. Setakat nak guna video player, adobe reader, file zip , microsoft office n internet tu x de masalah pun.


Setakat tu saja penjelasan Abe Mad, Semoga Bermanfaat..๐Ÿ˜Ž

Popular posts from this blog

CARA NAK KENAL PASTI MASALAH KONPUTER / LAPTOP

KENAPA KOMPUTER/LAPTOP TIDAK HIDUP?

SERVIS KOMPUTER LAPTOP KOTA BHARU PENGKALAN CHEPA KELANTAN